Самоанализ урока чеченского языка + видео обзор

Самоанализ урока чеченского языка

Самоанализ урока чеченского языка Учитель: Ахматова З.А.

Дата: 25.04.2016 года

Предмет: чеченский язык

Тема: « Сложно- подчиненное предложение, виды придаточных предложений»

Тип урока: комбинированный

Мною была поставлена триединая дидактическая цель урока, которая

реализовывалась через следующие аспекты:

1) раскрыть структуру СПП

2) научить работать с СПП;

3) развивать у уч-ся чувство любви и бережного отношения к родному языку, Родине, используя фольклор.

Цели данного урока соответствуют стандартным требованиям программы и типу урока. Все этапы урока были соблюдены.

На уроке были использованы такие методы обучения, как словесный (объяснение, беседа с учащимися), наглядный (демонстрация презентации), практический (групповая работа). На уроке использовались информационные компьютерные средства для активизации познавательной активности, повышения качества образования

учащихся. Были применены следующие формы познавательной деятельности: фронтальная, индивидуальная, групповая, которые в ходе урока сменяли друг друга.

Время, отведенное на все этапы урока, было рационально распределено.

Поддерживался высокий темп работы учащихся.

На организационном этапе урока я старалась подготовить учащихся к работе на основном этапе, включить их в деловой ритм. Он способствовал активизации познавательной деятельности учащихся.

Этап актуализации опорных знаний учащихся направлено на выявление главного и придоточной части СПП, с чего и начинается вся остальная работа. Обязательны были на этапе повторения комментирование ответов учащихся, оценка их знаний, умений и навыков, стимулирование их деятельности похвалой, одобрением.

При подаче нового материала использовался кроссворд, который позволил активизировать внимание учащихся и способствовал повторению пройденного материала.. На данном этапе основная форма работы – фронтальная. На этом этапе была проведена работа, выполнение которой требовало от учащихся овладения знаниями не только чеченского языка, но и фольклора.

На этапе проверки усвоения знаний основной формой была работа в группах. Учащимся было предложено несколько заданий: рассказать о видах придаточных предложений, описать их структуру и особенности; определить вид придаточных в СПП. На этапе закрепления знаний использовался текст из фольклора, который способствовал более глубокому усвоению знаний и способов деятельности учащихся. На данном этапе были реализованы коммуникативно-деятельностный и интегрированные подходы к уроку чеченского языка:

частичный комплексный анализ предложения,

Для осуществления дифференцированного подхода домашнее задание было дано учащимся на выбор: творческая работа и задание, закрепляющего характера.

Структура урока тщательно продумана. На уроке использовались методы и приемы, способствующие усвоению знаний. В течение всего урока мои действия, как педагога, включали способы психического и нравственного здоровья учащихся. Было организовано чередование учебной нагрузки, частая смена видов деятельности. А использование мультимедийного оборудования позволило организовать зрительное

восприятие учащихся в соответствии с требованиями гигиены зрения.

На уроке были задействованы все виды восприятия по типу: глаз – мозг– рука.

Внимание учащихся на уроке было мобилизовано различными способами:

— через прямое требование;

— связывая изученный материал с жизнью школьника;

— с помощью использования творческих заданий.

На уроке ставились учебные задачи, требующие осмысления, доказательства. Задания способствовали развитию мыслительных операций: сравнению и обобщению.

Личностно-ориентированный подход на данном уроке был реализован в том, что я как учитель выступала в роли организатора образовательной деятельности, давала задания, консультировала, помогала. Старалась, чтобы отношения учеников на уроке были основаны на взаимоуважении.

Считаю поставленные задачи решенными, достигнутыми, что доказывает

активность учащихся на уроке, общая психологическая атмосфера урока.

Источник

Самоанализ урока по чеченскому языку в 3 классе на тему «Дешан х1оттам.Суффикс»

3-чу «В» классехь Батарова З.А.

йинчу урокан самоанализ.

Календарно-тематически плана т1ехь билгалъяре терра урок «Дешан х1оттам. Суффикс» д1аяьхьира 25 –чу январехь.

Урокан хьалха х1иттийна яра х1ара 1алашонаш:

1)термин «суффикс» йовзийтар;

2)суффиксан коьрта 1алашо (цхьанаораман дешнаш кхоллар) йовзийтар;

3)дашехь масех суффикс хиларан тидам бар;

4)дош х1оттамца таллар крладаккхар

Урокан тайпа- керла хаарш карадерзор.

Урокан темане хьаьжжина къастийна ю урокан 1алашонаш, урокехь кхочушбечу белхийн тайпанаш: ша-ша, тобанашкахь.

Иштта урокехь пайдаэцна г1ирсех:

УМК «Школы России», 3-чу классана лерина учебник, нохчийн мотт,

презентаци Power Point программехь;

ФГОС –ан т1едахкаршца урокан йог1уш хилар :

1.Юьхьарлаьцнарш ю керла стандарташ;

2. ЮДА (УУД) кхоллаяларна т1ейоьг1на д1анисйина ю

Урок лерийна ю дешархойн х1ара ЮДА хилийта.

Юкъара дешаран ардам (УУД):

Регулятивни: хьехархочун г1оьнца урокан коьрта 1алашо билгалъяккха и кхочушъян нийса некъаш каро 1емар ду; хуур ду шшайн белхан нийса мах хадо.

Коммуникативни: 1емар ду хьехархочун хаттаршан дуьззина жоьпаш дала, шайн жоьпаш масалшца т1еч1аг1дан.

Личностни: дика деша лаам кхоллар.

I .Дешаре шовкъ кхоллар. (2 мин)

Урок д1айолайо дешархойн дешаре шовкъ колларца. Оцу этапана лерина лерина ялийна байт. Дешархойн ч1ог1а дог-ойла г1аттаош юкъаялийна ю.

II . Дешархойн хьалхалера хаарш жигарадахар (8 мин) Х1окху этапан масийтта дакъа ду. Х1ора дакъа цхьацца кхиамашна лерина ду.

а) Ц1енаязяр. Яздеш долу элп билгалдоккхуш х1етал-метал даладо,дешархой т1ебуьгу шаьш яздийр дерг элп Г1,г1 хиларна.Х1етал-метал достуш дешархойн лаам кхолллало керланиг довза талла. Кхоллало х1ума-довзаран, коммуникативни, личностни ЮДА.

б) Дешхьалхенан коьртачу г1уллакхан тидам бар. (2-г1а т1едиллар).

III . Хетачу аг1ор 1алашонаш х1иттор.Уьш кхочушъян некъаш билгалдахар.(3 мин)

IV .Керла хаарш а, гIуллакх даран кепаш а кхоллар. (10 мин).

V .Сада1аран миноташ.(3 мин)

Х1ара дакъа д1ахьо дешархой к1адбалар д1адоккхуш.

VI . Пайдаэцар — хаарш а, шардалар а кхоллар (14 мин)

аь) Дешан х1оттам таллар . Д1ахьо х1етал-металаш далорца. Уьш ду дешан х1оттамах лаьцна. Кхоллало х1ума-довзаран, коммукативни,личностни ЮДА.

в)Тобанашкахь болх бар . 1ема вовшашца барт бан, кхуьу вовшашна г1о дан лаам,ша-шен зер. Тобанашка болх бар тайп-тайпана д1хьо. Х1ора тобанна дела конверташ ду т1едахкаршца. Дешархоша бертахь цхьана дика болх барца нийса кхочушдо уьш.

VII . Рефлексии (3 мин)

Билгалдокккху дийцинчух коьртаниг. Толу дешархоша урокан чулацам т1еэцарх, цуьнах уьш кхетарх дерг.

Источник

Использование инновационных технологий на уроках чеченского языка и литературы.

Использование инновационных техналогий на уроках чеченского языка и литературы.

«Чтобы быть хорошим преподавателем нужно любить то что преподаёшь и любить тех каму преподаёшь…» (В.Ключевский)

Нет в школе предмета важнее, чем родной язык и литература. Родной язык- язык матери, он впитывается в нас с молоком матери. На этом языке выражаем мы свои самые сокровенные мысли и чувства, слышим запахи родной земли. Овладение родным языком, развитие речи является одним из самых важных приобретений ребенка и составляет основу воспитания, обучения детей. Обучение законам родного языка в неразрывном единстве с нравственным и эстетическим воспитанием должно стать основным принципом работы учителя-словесника. Мы должны научиться получать радость от владения родным языком, который является для нас естественным инструментом общения с детства. Ведь человек через речь развивается интеллектуально и нравственно.

Постижению красоты языка, его богатства и неисчерпаемых возможностей способствуют новые образовательные технологии, такие, как развитие критического мышления через чтение и письмо (далее РКМЧП ), проектная и исследовательская деятельность, тьюторство, технология «Портфолио».

РКМЧП предлагает систему конкретных методических приемов, которые могут быть успешно использованы и на уроках родного языка. Это универсальная, проникающая, «надпредметная» технология, открытая к диалогу с другими педагогическими подходами и технологиями, ориентированными на решение актуальных образовательных и воспитательных задач.

В основе технологии РКМЧП лежит базовая модель, состоящая из трех фаз: вызова; реализации смысла; рефлексии.

Система кластеров охватывает большее количество информации, чем можно получить при обычной письменной раб оте.

Главными задачами второй фазы технологии РКМЧП (фазы реализации смысла) являются активное получение информации, соотнесение нового с уже известным, отслеживание собственного понимания вопроса.

На этой стадии происходит исследование языкового материала, анализ текста, что способствует развитию речевых, интеллектуальных, нравственных сторон личности ученика, созданию эмоционального настроя, повышению интереса к предмету.

Пример составления синквейна на уроке родной литературы в 6 классе по теме: «Некълацар» (Бексултанова М.)

3.Воккхавево, хазахоьтуьйту, цецвоху.

4.Г1иллакх ялсаманера схьадаьлла ду.

Как образовались эти слова, что они обозначают?

На уроках литературы ищем аналогичные примеры: например; читаем строки из стихотворения Абузара Айдамирова, известного писателя и достойного сына чеченцев:

Беза хъо, Нана — мохк,

Хъоьца ду сан ирс а,

Этот же смысл находим у любимого М.Лермонтова, читая:

Как сладкую песню отчизны моей,

Синтаксис чеченского языка во многих вопросах или разделах дублирует синтаксис русского языка. Но в школьной грамматике в разделе синтаксис цементирующим является определение главных членов предложения. Поэтому при синтаксическом разборе в первую очередь находят сказуемое (эта отличительная особенность в чеченском синтаксисе).

Сайн къамел дерзо лаьа суна вайн дайша дитинчу весетан дикачу дешнашца: «Вота мел йоккха елахь а, цуьнан тата хезар дац, иза тухуш стаг вацахь, 1илма мел к1орга делахь а, нахана хуур дац, нагахь иза дуьйцуш стаг вацахь».

Источник

Нохчийн меттан йиллина урок «Лийрбоцурш» 5 класс чеченский язык

Нохчийн меттан йиллина урок

Хьехархо: Даудов Г. Х.

Дешархо: Хамбулатова Зайншарифа.

Урокан ц1е. Ахматова Раиса Солтмурадовна

Ι. Урокан болх д1ах1оттор.

ΙΙ. Маршалла хаттар.

III. 1алашо: нохчийн матте, къоман историга безам алсамбаккхар; кхетош-кхиоран болх бар; г1иллакх-оьздангалла дийцаре дар; Даймахке болу безам кхиор; иштта д1аяханчу а, карарчу заманан турпалхойн ц1ераш йовзийтар.

Х1ора къоман а шен мотт бу. Къаьмнаш вовше довзийтархьама кхоьллина ду меттанаш. Вайниг нохчийн мотт бу, вай цуьнах ненан мотт олу. Иштта маттехула вай даима хьехабо бицбан йиш йоцу вайн къоман турпалхой! Турпалхо — иза массо а аг1ор шех масал эца дог1у стаг ву. Цо шен г1уллакхал хьалха — нехан г1уллакх доккху. И декхар цо ша-шена т1елаьцна хиларна лору иза деза а, сийлахь а.

Хьанна лерина ду-те вайн таханлера хьехарсахьт?

2. Некъ бохучу дешан синоним?

3. НР куьйгалхочун ц1е?

4. Вайн турпалхоша къийсинарг?

5. Рог1ехь д1ах1иттийначу элпех олу.

6. «Стигал» бохучу дешан антоним?

7. Обарг Зеламха схьаваьлла юрт?

8. Гергарчу дешнийн юкъара дакъа?

-Коьрта дош муьлха ду?

Хьанах олу вай турпалхо?

Хьайна бевзачу турпалхойн ц1ерш яха.

Презентацех хаам балар.

— Х1ун ала мегар ду царах?

Даймахкана дIаделла цара шайн къона дахар. МостагIчунна тIехь толам боккхуш, тIеман арахь эгна уьш. Даймохк Iалашбеш, халкъана паргIато йоккхуш велларг адамийн дегнашкахь гуттаренна а вуьсу, тIекхуьучарна ма-сал хуьлий лаьтта цуьнан цIе. Цундела аьлла турпалхойх «Лийрбоцурш», адамашна уьш цкъа а бицлург цахилар ч1аг1деш.

Урокан ц1е х1ун ю аьлла хета хьуна?

Х1инца вай хьовсур ду видео-ролике.

7. Яздархочун кхолларалла йовзийтар.

Самоанализ урока чеченского языка

Нохчийн халкъан поэтесса Ахматова Раиса йина 1928-чу, шарахь 30 декабрехь Соьлжа – Г1алахь къинхьегамхочун боккхачу доьзалехь. Р. Ахматова дика евзара вайн махкахь а, дозанал арахьа а.

Чурт, х1оллам — памятник, обелиск.

9. «Лийрбоцурш» стихотворени хьехархочо ешар.

Чурт аьгна кошана дуг1уш,

Цунна т1ехь терахьаш къеста.

Эгна дай бакъ толар къуьйсуш,

Дуьнен чохь церан нур кхерста.

Кошахь берш цкъа дийна хилла,

Баккхийбеш доьзалах шешан.

Вайн дуьхьа уьш х1аллакьхилла,

Сий дийр ду вай даим церан!

Х1ан-х1а, шу дицлур дац тхуна,

Шух 1емаш некъ бийр бу оха.

Лаьтта т1ехь ирс лоьхучунна

Шух 1амар оьшуш ду ч1ог1а.

Оха шух дозалдо, к1ентий,

Парг1ато аша елла тхуна.

Г1ийлачийн хилла вежарий,

Х1ора шух хьоме ву суна.

10. Керлачу коьчалх доьзна хаттарш:

Муха хийтира хьуна х1ара стих?

Муха к1ентий хилла уьш?

«Лийрбоцурш» бохучух муха кхета хьо?

11. Стихотворени дешархочо ешар.

12. Физминот (1имран 1усмановн «Къонаха» ц1е йолу иллин видео ролик гойту).

Самоанализ урока чеченского языка

Тоьпо цхьаъ бен ца вийна.

Т1амо к1ант ца вина.

— Стенах лаьцна дийцира вай тахана урокехь?

— Таханлера уроках х1ун пайда ийцира ахь?

Таханлерчу урокехь суна карладелира.

Самоанализ урока чеченского языка

XII. Ц1ахь бан болх. Самоанализ урока чеченского языка

1.Яздархочун дахар а, кхолларалла хаа.

стихотворени дагахь 1амор,схьайийцар.

Источник

«Кластер кхочушъяр» презентация предназначена для использования на уроках чеченского языка и литературы

Самоанализ урока чеченского языка

Описание презентации по отдельным слайдам:

ТЕХНОЛОГИЯ РАЗВИТИЯ КРИТИЧЕСКОГО МЫШЛЕНИЯ УЧАЩИХСЯ Абдуразаков Ш.И. Дешархойн ойлаяран чолхе барам кхиаран технологи

Кластер – ингалсан маттахь курс, кемсийн хорханаш, гулдалар бохург ду. Кластер – графикаца суьрташ дахкар. Х1уманаш, цуьнан билгалонаш тайп-тайпана юкъаметтигаш гойтуш кластер чулоцу йозанца язъечул дуккха а хаам. Абдуразаков Ш.И.

подлежащи сказуеми Предложенин коьрта меженаш

Предложенин коьртаза меженаш кхачам къастам латтам

дешнийн маь1наш нийсаяздар; Нохчийн орфографин диъ дакъа ду: дешнаш сехьадахаран бакъонаш; хоьттина а, къаьстина а, дефисца а яздар; доккха элп яздаран бакъонаш. Абдуразаков Ш.И.

Нохчийн орфографин коьрта йиъ принцип ю: фонетически; семантически (маь1нин). морфологически; традиционно – исторически; Абдуразаков Ш.И.

Чолхе-карарчу предложенешкахь т1етуху предложенеш хуьлу: цхьанакарара; цхьанатайпанара; цхьанатайпанара йоцу; хьалха-т1аьхьаллин карара; ийна.

Латтамийн т1етухучу предложенеш: Абдуразаков Ш.И. бехкаман. 1алашонан; бахьанин; даран суьртан; хенан;

Абдуразаков Ш.И. Т1етухучу предложенийн кепаш: къастаман; кхачаман; хенан; даран суьртан; 1алашонан; бахьанин; бехкаман.

Зингатийн барз а ма бохабелахь Потин Бауди Асхьаб Доттаг1 Асхьаб Зух1айра Баху Керим Махарбек Жахарбек Шахьарбек Х1уч1аьнч1уьлг1а Сота Самарт Губа Колла

Самоанализ урока чеченского языка

Самоанализ урока чеченского языка

Самоанализ урока чеченского языка

Самоанализ урока чеченского языка

Самоанализ урока чеченского языка

Самоанализ урока чеченского языка

Кластер-приём технологии развития критического мышления на стадии рефлексии. Данная презентация предназначена для учителей чеченского языка и литературы для использования на уроках, презентациях и мастер-классах. В презентации показаны составления кластеров на разные темы на уроках чеченского языка и чеченской литературы. Автор уверен, данная методическая разработка окажет методическую помощь молодым учителям школ Чеченской Республики.

Номер материала: ДБ-707544

Не нашли то что искали?

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Источник

Видео

Самоанализ урока по дисциплине «Русский язык и литература».

Самоанализ  урока по дисциплине «Русский язык и литература».

Чеченский язык с нуля. Онлайн уроки. Урок 1

Чеченский язык с нуля. Онлайн уроки. Урок 1

Уроки чеченского языка - Где мы живем?

Уроки чеченского языка - Где мы живем?

Чеченский язык с нуля. Онлайн уроки. Урок 4

Чеченский язык с нуля. Онлайн уроки. Урок 4

Чеченский язык с нуля. Онлайн уроки. Урок 2 - Как тебя зовут?

Чеченский язык с нуля. Онлайн уроки. Урок 2 - Как тебя зовут?

Онлайн изучение чеченского языка. Урок 13. Нохчийн мотт, Саунапи Бугачиева

Онлайн изучение чеченского языка. Урок 13. Нохчийн мотт, Саунапи Бугачиева

Чеченский язык с нуля. Онлайн уроки. Урок 5 - Маршалла Хаттар. Приветствия. Саунапи Бугачиева

Чеченский язык с нуля. Онлайн уроки. Урок 5 - Маршалла Хаттар. Приветствия. Саунапи Бугачиева

Зулай Хамидова. Аудио уроки чеченского языка 1-18 уроки

Зулай Хамидова. Аудио уроки чеченского языка 1-18 уроки

урок чеченского языка в Савельевской СОШ

урок чеченского языка в Савельевской СОШ

Урок чеченского языка в Сержень-Юрте

Урок чеченского языка в Сержень-Юрте
Поделиться или сохранить к себе:
Добавить комментарий

Нажимая на кнопку "Отправить комментарий", я даю согласие на обработку персональных данных, принимаю Политику конфиденциальности и условия Пользовательского соглашения.