- Конспект урока на даргинском языке «ИМЯ СУЩЕСТВИТЕЛЬНОЕ» 6 класс
- Оставьте свой комментарий
- Подарочные сертификаты
- Конспект урока на родном (даргинском) языке на тему «Существительное тикрарбарни»
- Урок даргинского языка на тему: » Существительное» 5 кл.
- ОТКРЫТЫЙ УРОК ПО ДАРГИНСКОМУ ЯЗЫКУ «ИМЯ СУЩЕСТВИТЕЛЬНОЕ» 6 класс
- Оставьте свой комментарий
- Подарочные сертификаты
- Видео
Конспект урока на даргинском языке «ИМЯ СУЩЕСТВИТЕЛЬНОЕ» 6 класс
Дарсла тема: Существительное
*Существительное тикрарбарес формаби гъайлизир дузахънила бурсидешуни кагахъни;
* Хасти ва т I инт I ти существительноеби секьяйда лук1ути, жинс ва луг1и тикрардарес предложениелизир
*Дурх1нала дугьбала давла чебиц1ахъни ва гъай гьаладях1 ардикни
1.Дурх1ни дарсличи х1ядурбарни.
2. Пикридухъеная ва багьирая. Багьираби.
3. ДурхIни гьанна нушани делчIунти тикрардирехIе.
Дарган мезлизир чум к I ирка х I ярп лера?
(Дарган мезлизир лер 13 к1ирка хярп)
Существительное или селис бик1уси? ( Гъайла бут I а)
Сегъунти суалтас жаваб луга существительноели?
Чумал жинслизир дузути существительноеби?
Мурул жинс- лебилра мурул адамтала хасти уми, отчествоби. Чузиб мурул жинсла г1яламат В лебти яра ил агарти хасти т1инт1ти существительноеби.
Хьунул жинс- хьунул адамттала хасти уми, фамилияби ва отчесвоби, хьунул жинсла г1яламат Р лебти дугьби яра ил агарти хасти т1инт1ти существительноеби
Урга жинс- мурул, хьунул жинсла ах1енти существительное
Луг1и: Цалихъ Дахълихъ
Чумдех1 падеж лера существительноела?
Дарган мезлизир лер 11 падеж
Г1ядатла падежуни Мер падежуни
Уйхъу падеж чи? се? Гъамдешла падеж чичил? селичил?
Актив падеж чини? сели? Бях1чибизла падеж чичибях1? селичибях1
Хас падеж чила? села? Паргъатдешла падеж чинаб селичиб?
Лугу падеж чис? селис? Дек1арбикла падеж чичибад? селичибад?
Барх падеж чичил? селичил?
Гьалабихь падеж чичила? селичила?
Сабаб падеж чичибли? селичибли?
Существительноеби сегъунти дирара? Хасти ва т1инт1ти.
Гьанна х1ушани иш х1янчи барая ва к1унтрала мерличи урдатурти х1урпри кадалтули чербелк1еная
Кь..ц1, р..хъна, н..ш, къ..ян, кь..р, д..рх1я, хь..нул, д..деш, г1..нц1, гидг..ри, г1..рг1. уз..кьар, н..къ, п..лтар, улкь..й.
Сегъунти х1урпри кадатурра агара ишди дугьбазир (абхьибти)
Ишди существительноеби к1ел кьанилизи делк1еная чи? ва се? ибти суалтас жаваб лугули
Г1ергъити существительноеби х1ябал кьанилизи делк1еная цаибиллизи- мурул жинсла, к1иибиллизи-хьунул жинсла, х1ябъибиллизи-урга жинсла ва ца-ца предложение тикрарбарая
Х1ева, жуз, Аминат, неш, узи, Мурад, дудеш, хала дудеш, дурх1я, рурси, Мях1яммад, зизи, тап, хъали, кьял, рузикьар, хала неш, убайнеш, ч1ич1ала, буреба, адавзи.
Ишди дугьби дахълихълизир делк1еная
Адизирая. Гьанна нуни дугьби тикрардирид эгер илди хасти диалли х1уша адизирая т1инт1ти диалли х1уша кадиирая х1ушала мерличи.
Текст шурбалтех1е урус мезличи.
Мартла ахирлизиб яни таманбирулри, ванабирулри. Вац1а к1арили бак1или саб. Нушачи чат1ни чардухъи сар жагати макьамтачи. Илдала т1ама чинабалра бикьули сабри. Чат1ани чус сагати пукьни дирулри ва дуркьаби далиулри. Духъяндиуб х1ебла къугъати бурх1ни х1якни игьубли дуракабухъун х1язлибик1ес дурх1ни.
Номер материала: ДБ-548407
Не нашли то что искали?
Вам будут интересны эти курсы:
Оставьте свой комментарий
Подарочные сертификаты
Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.
Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.
Конспект урока на родном (даргинском) языке на тему «Существительное тикрарбарни»
Тема: Существительное тикрарбарни.
Дарсла мурадуни:
— существительноеличила делчIунти тикрарадарни;
— дарган мезла лукIнила кьяйдуртачи бучIантала пикри бяхIчиаъни;
— илдала дарган мезличи диги мурхьдирни.
– бучIанти чули буруси секIал бархьли каргьахъурли хатIа агарли гъайбикIахъесра, лукIахъесра бурсибарни;
– дурхIни гьар шайчибад гьалабяхI арбукни.
Дарган мезла дарсличир диэс гIягIнити сархибдешуни:
1. УчIанни аргъес хIяжатли саби Россияла халкьла мезанала декIардешличи хIерхIеили, илдала культурала цабалгундеш, багьуди ва бяркъ кайснилизиб вегIла мезла кьадри.
2. УчIанни багьес гIягIнили саби, гьарилра мез вегIлати культуралис ва цала цали уркIи иргънилизир бегIлара мягIничерти гIягIниахълуми диъни, урус мез биалли лебилра Российская Федерацияла халкьани уржахъуси, илди цаличил ца гъайбикIахъес кумекли детаурти мез диъни.
3. УчIанни аргъес хIяжатли сари девла кIелра шали, ил ирнила ва илала мягIна гьаргбирнила. Илини гIямрулизир илди мез дархьли дузахъес виэра чебси саби.
3. УчIанни сай вегIси литературный мезла ва урус мезла кьадри аргъес гIягIнили саби, вегIла мезла хьулчилидиубти тIамралашалти, дугьбала хазналашалти, грамматикалашалти хасдешуни, илди ирнила ва лукIнила кьяйдурти дяркъесра хIяжатли саби. КIелра мезла сари-ургарти бархбасуни, илдала мурадуни ва илдани жамигIят-ургаб балгундеш имцIабикIахъути тяхIурти чедиахъули диъни иргъесра.
4. БелкIлашал ва ирнилашал дархьли мез дузахънили, учIанна культура ва гражданин сайливан секьяйда пикриикIулил, белгибарес вируси сай.
5. Жура-журала словарьтачил бузахъес, илди хIяжатси мерличир пайдаладирахъес бурсибарни.
1. УчIан челябкьла гIямрулизиб багалабиэси план бирахъес, иличи чекалзахъес, ил хIясибли сунела баркьудлуми ахтардидирахъес ва илди баркьудлумас кьиматуни лугахъес бурсиварни. Челябкьла гIямрулизир къаршидиркути масъулти ирзахъес, бегIлара гIяхIти сархибдешуни диахъести тяхIурти далдурцахъес бурсиварни.
2. БучIанти чула белчIудилашал кьасани ва мурадуни гьаладяхI дашахъести далдуцуни чердикIахъес, илди гIямрулизир дузахъес бурсибарни.
3. ДурхIялизи сай вегIси пагьму гьалабяхI аркнила ва хIялумцIни дурабуркIнила лерилра жураби дагьахъни.
Дарсла гIягIниахълуми: дарган мезла жузи, карточкаби, суратуни, интерактивная доска, презентация.
Дарсла каргьни:
I. ДурхIни дарсличи хIядурбарни.
II. Хъули хIянчи ахтардибарни.
1. Яни бусар, хIеб дуцIбикIар. (ХIеркI)
2. Ил урцусира бирар, хIерцусира. Се – биалра дигIянбарес дигусини буру ил. (Къяна)
3. Сурат хIясибли секIа у бурес. (улелъа)
5. Илини вацни дурцу. (Жита)
6. Янилис гIергъи башуси дусла манзил. (хIеб)
7. Ил кайсу нергъ держес дигусини. (Кьулса)
8. Яни бусар, хIеб чебсаргъуси жанивар. (Синка)
-Чили бурес вирару се бикIуси шагьаркад сабил нушала архIя? Къучакъуни! Бархьли саби. ИшбархIила дарсла тема саби «Существительноеби тикрардарни», дарсла мурад:
-существительноеличила делчIунти тикрарадарес;
— дарган мезла лукIнила кьяйдуртачи пикри бяхIчиахъес;
— дарган мезличи диги мурхьдарес;
III. Дугьбала диктант.
-Гьаланачи аркьехIе чи? ва се? ибти суалтас жаваб лугуси гъайла бутIа бикIуси библиотекализи.
-ХIушаб нуни гьалабирхьулира ГIяйша Кьурбановала балгагъуна назму. Даргая ва черделкIеная илизирад существительноеби.
ДурхIни абикьес нешли
Лерил гIямру харждиру,
Сари регIси мезличил
Риубцад къайгъи биру,
Илдази сунна яхIра
Адабра минадиру.
АхIер нешла гьарил дев
Адамтас дяхI шалали,
ХIуша, диштIал дучIанти,
Делкъабая гIямрули!
Нешлаван дарган мезла
ХIурмат халал бирули,
Мурад барес гьалакли,
ХIуша, никIа бучIанти,
Гьар дус разидирули,
Кумекла дугьби: дурхIни, неш, гIямру, мез, уркIи, гIяхIгъубзни, къайгъи, яхI, адаб, дев, дубурти, яхI-ламус, адамти, дяхI, шанти, бучIанти, дус.
ХIевъар буцили муса
Агь, сунела мурад баъ,
Вялхъя урши сай Мурад –
Биру итмадан мурад.
-Ишар лер ца тяхIярли дучIути, амма халаси ва биштIаси хIурпрачил делкIунти дугьби. Сен илди ил тяхIярли делкIунти? Селичирли илди декIардулхъули?
-ХIердизирая гIергъити дугьбачи. Чидил кьакьализир хIердирул дугьби сари ишди?
-Бархьли саби. Существительноеби лерти сари хасти ва тIинтIти. Даргая ва делк1еная сегъунти хасти существительноеби далдиркулил ишди тIинтIти существительноебачи.
Кумекла дугьби: МяхIячкъала, Ирчи Къазакъла, Каспи урхьу, Волга, Меусиша, Аминат, БяхIцIа, «ЧердикIибти».
V.- ДаимбирехIе нушала шадибгьуни. АркьехIе МицIирти ва МицIирти ахIенти секIа уми иргъахъути существительноебала кьакьализи.
-ХIердизирая суратуначи ва, кIел кьукьяличи дугьби дуртIули (мицIирти ва мицIирти ахIенти секIа уми), делкIеная существительноеби.
Кумекла дугьби: чIака, къача, жибхIя, мукьара, тяй, жита, жуз, кьалам, галга, хIева, кьакьа,шагьар.
Физкультминутка. Аркьулра шагьаркадли (мерличиб башни), нуша разилира шадибгьуниличи, илбагьандан далайра дикIулра. (Нешла мезли лукIулра)
-Се бурес дируда хIушани существительноела жинсличила?
-Чум жинс лера существительноела? (ДурхIнала жавабти)
Жита, дудеш, неш, тIалхIяна, рузи, узи, кьулса, урши, рурси, хала неш, хала дудеш, адавзи, зизи, вава.
Дарган мезла мультфильмлизибадси бутIаличи хIердизирая.
ГIур урдатурти дугьбачилси тест бедес.
Хъарбаркь: урдатурти существительноеби делкIес ва падеж белгибарес.
«Дила неш-дудеш! Ну гIяхIил хIеррулра. Дила лерилра гIягIнити лер. Леб хъали ванаси, илаб биштIаси хъали, кухни.
Ну хIушачи карцIлира, хаслира бархIехъла замана. Арадешра кам-камси, кьяшми изахъули сари, къуйрукъра кабиркули саби. Ца чумал бархIи гьалар дила гъез умчIескайиб, амма сагати гъез амъурти, жагати дашескадииб. Илбагьандан дила гъез имцIадиуб».
— Белгибарая урдатурти существительноебала падеж.
Ил замана ца уршили яра рурсили сунеласун неш ибси дев падежунар биру
-ДелкIеная гIергъити существительноебала дахълихъла формаби:
кумекла дугьби: вавни, жузи, дубурти, шагьурти, адамти, хъулри.
Нешли Аминатлис жагаси хIева асиб.
Ил замана ца рурсили яра уршили существительноела морфологический разбор биру доскала ца шайчиб. Лебил классла дурх1нани ил ахтарди биру..
1.Существительноели секIа лишан иргъахъу.
2. Адамтачи хасси существительноели чи? ибси суай жаваб луга.
3.Предложениелизиб ил бирар чIянкIли кIиибил даражала членницун.
4. Существительноела урегал падеж хIясибли барсбикIар.
5. Хасти существительноеби халаси хIярпличил лукIа.
6.Существительноела жинс ахир хIясибли белгибиру.
7. Существительное мурталра дахълихъла лугIилизиб башар.
8. Существительное падежуни хIясибли барсбикIар.
9. Мурул адамти иргъахъути существительноеби мурул жинсла сари.
10. Чис? Селис? Хас падежла суалти сари.
XII. Хъули хIянчи. Чедиб белкIунси предложениелизирти (нешли, аминатлис, хIева) существительноебала морфологиялашалси разбор барес.
Урок даргинского языка на тему: » Существительное» 5 кл.
Открытый урок родного языка в 4 классе
«Существительное-как часть речи».
«Дигахъен ва руркъен нешла мез»
Провела учительница даргинского языка и литературы МБОУ СОШ №34 Рабаданова Анжела Ибрагимовна.
«Существительное кагахъни». ( Обобщающий дарс.)
Дарсла мурад : 1. Гъайла бутIа существительное кагахъни.
2. Существительное, существительноела жинс, кьадар,
падеж декIарбирахъес бучIанти бурсибарни.
3.Чула пикри бурахъес ва пикрибикIахъес бурсибарни;
дархьти таманти жавабти лугахъни;
4. Дарган мезла дурсрачи, вегI акIубти мер-мусаличи
Формирование универсальных учебных действий.
Формировать умение принимать учебную задачу и стремиться её выполнять.
Развивать умение наблюдать, сравнивать, обобщать, делать выводы.
Расширять словарный запас.
Воспитывать понимание важности изучения родного языка.
Воспитывать любовь, уважение к родному языку.
Планировать совместную деятельность.
• Контролировать и оценивать свою деятельность на уроке.
• Формирование умения сотрудничать с учениками и учителем в решении учебных задач.
• Развивать умение четко формулировать и доказывать собственное мнение, вести
учебный диалог, строить развернутые высказывания.
плакат»Дигахъен ва руркъен нешла мез»,
проектла доска, проектор.
Класс дарсличи хIядурбарни. ( Тема ва мурад аргъахъни ).
Фронтальный опрос. (Существительное тикрарбарни).
ДекIар –декIарти заданиебачил существительное кагахъни.
Дарсла итог каъни. Рефлексия.
Хъули хIянчи бедни.
1. Дарс бехIбихьни, илала тема ва мурад аргъахъни.
Учитель: Салам хIуша дакIибтас Иш нушала дарсличи, ГIурра халаси салам ХIушаб диштIати чатIнас!
Учитель: Кадиирая. ИшбархIи нушала дарган мезла дарс саби. Нушани делчIунти тикрардирехIе цабара гIядатла ахIенси тяхIярли.
Слайд №2. К.Д.Ушинскийла дугьби.
хIейгнигъуна саби «. Нушала неш кьяйда нешла мезра дигахъес гIягIнити сари.
Учитель: Раши Марал назму белчIес. Ученица: Расул БяхIяммадов «Нешла мез».
Цаибил дев багьахъур,
БегIтани наб батурси.
Нешла мез детахъалли
Ну пяхIли ветихъулра.
Нешла мез хIедагьасли.
2. Фронтальный опросличил существительное тикрарбарни.
Учитель: Грамматикала сегъуна раздел бучIулра нушани?
Учитель: Чум гъайла бутIа лера дарган мезлизир? Сегъунти кIел кьукьяличи дуртIули илди? Дурая илди. Урус мезлизир чум сари?
Ученик: 10 гъайла бутIа лер.
Учитель: ХIерая доскаличи ва пикридухъеная се белкIил иша?
Учитель: Дарсла мурад саби. Слайд №4,5,6.
1.Гъайла бутIа сущест-ное кагахъни.Илди предложениебазир декIардирес бални.
3.Дарган мезла дурсрачи диги имцIабарни.
Учитель: БелкIеная тетрадунази число ва классла хIянчи.
Учитель: Се саби Мях1ячкъала? Нуша хIердируси шагьар саби. Нушала республика се саби? Дагъиста тахшагьар се саби? Нушала улкалис се бикIара?
Учитель: Се саби сущ-е? (Гъайла бутIа саби.) Се иргъахъу сущ-ли? (СекIал иргъахъу) Сегъунти суалти кадалтулра илдачи?(Чи?Се?) Сегъунти дирара сущ-би?
3. ДекIар–декIарти заданиебачил существительное кагахъни.
Учитель: БирехIе ишгъуна хIянчи. Парталичиб леб карточка №1.БирцIахъехIе ил. Слайд №8
Учитель: ХIебиалли, дарган мезлизибра урус мезлизибра нушани чебиулра
декIардеш леб биъни. Суалти цугхIедиркни.
Учитель: ХIеръая ишди предложениебачи. ДелчIеная предложениеби. Слайд №9.
Учитель: ДурхIни, бурая чинад сари ишди предложениеби? ( «Игит Сумен»).
Дяхъиличила хъумкатурли, Нурадиловли пулеметлизирад цIа чекьур. («Игитла у бубкIуси ахIен»).
ХIяжиевла гами душма хIулбала гьалаб шинна чеди дурабухъун. («ГIергъиси дергъ» ).
Учитель: Чи саби Ханпаша, ХIяжиев, Сумен? Ученик: Советский союзла ва Дагъиста геройти саби.
Учитель: Се тема ахъбуцили автортани ишди произведениебазиб? Ученик : ВатIа черяхIти дургъбала тема саби.
Учитель: Мурт диубтири ВатIа черяхIти дургъби? Ученик: Азирлим урчIемдаршлим авцIанну цара ибил дуслизир, авцIанну щура ибил дуслизир тамандиубтири.1941-1945г.)
Учитель: Чичил сабри нушала бургъути? Ученик: Фашист гъармукабачил.
Учитель: Мурт дурабуркIуси чедибдешла байрам? Ученик : Майла урчIемличиб.
Учитель: ХIерая суратличи дурхIни.Чи сая суратлизивси? Даргала бучIнила (литературала) дарсличир нуша илдачила гъайдикIули калунтири? (Проектуни)
Уч-ни: Ханпаша Нурадиловличила ва МяхIяммад ХIяжиевличила бурули саби.
Учитель: Илдани чедаахъибти гъабзадеш улкали сен-сен кьиматладариба? Ученик: Илдала уми дедили сари школабас, кьакьурбас, шими-шагьуртас, заводунас, фабрикабас, драммат.театртас.
Слайд №10-17. Учитель: Нушани багьес чебиркур нушала хала бегIтала история,илдала гIямру. ЧардулхъехIе предложениебачи. Даргая предложениебазир существительноеби ва пикридухъеная сегъунти кIел кьукьяличи дуртIули илди?
Ученик: Чузибад иргъуси мягIна хIясибли сущ-би дирар хасти ва тIинтIти. Учитель: Сегъунти сущ-бас хасти или дикIулра?
Слайд №18. Ученикунани дурули сари.
Учитель: ДурабуркIехIе ишгъуна хIянчи. Слайд №19. ХIяз»ИмцIаси дев баргая.» (Устно)
ХIева, шин, дагъа, урши, заб.
Рурси, рухъна, кьял, неш.
Жузи, гIяхIгъабза, юлдаш, дудеш.
Учитель: Сен-сен декIардарадая илди хIушани? (ЛугIи ва жинс хIясибли )
ХIебиалли сущ-ла гIурра сегъунти лишанти лера?
ХIянчи 30. Ишди существительноеби чиди лугIила сарил, бурая.
Кагъар, унци, хъали, гьарга, мукьри, къаркъа, вацIурби,
къялкъя, шанти, хIева, урхьу, дубурти, хIяка, шаруби.
Учитель: Сущ-ла чум жинс лера? Урус мезлизир чум сари? (ХIябал сари.)
Ученик: Сущ-ла жинс урус мезлизиб ахир хIясибли декIарбирулра.
Учитель: БирехIе ишгъуна хIянчи.Парталичиб леб карточка №2.БирцIахъехIе ил.
Учитель: ХIебиалли, дарган мезлизибра урус мезлизибра нушани чебиулра жинс цугхIебиркни.
5. Физминутка. Учитель: «Нешла мез». Слайд №22.
Учитель: Дарган мезлизир чум падеж лера? Сегъунти кIел кьукьяличи дуртIули илди? Урус мезлизир чум падеж лера? Дурая падежуни.
Ученик: Дарган мезлизир лер 11 падеж. Слайд №23.
Учитель: Сегъуна произведениелизирад сари ишди тугъи? Чили белкIунси?
Ученик: «Гьалмагъла някъ». Рашид Рашидовли белкIунси саби.
Ученицани: Рашид Рашидовличила бурули сари.(Проект)
Ученик: «ГIебшнила манзил», «Вайна адам», «Гьалмагъла някъ».
Учитель: Сегъуна виэс гIягIниси гьалмагъ? (марси, дигичевси,паргъатси, хIялалси, духуси, гIяхIси.)
Учитель: Сегъунти буралаби даладая хIушани гьалмагъдешличила. Ученикунани дурули сари.
Учитель: Даргая иш назмулизир существительноеби ва падеж кабизахъая.
Учитель: Сегъуна произведениелизирад сари ишди тугъи? Чили белкIунси?
Чум дус дикили ил акIубла? Даргая иш назмулизир существительноеби
ва склонение кабизахъая.
Учитель: Партабачир лер тестани касая илди. Слайд №27.
1.Се саби существительное? А) Гъайла бутIа Б) Девла бутIа
2.Се иргъахъу существительноели? А) ЛугIи Б) СекIал
3.Сегъунти суалтас жавабти луга существительноели? А) Сегъунти? Сегъуна? Б) Чи? Се? Чихъали?
4.Секьяйда дарсдикIара существительноеби? А) Падежуни хIясибли Б) БяхIяни хIясибли
5. Существительноела лер А) 3 жинс Б) 5 жинс
6.Халаси хIярпличил лукIа существительноеби? А) ТIинтIти Б) Хасти
7.Дарган мезлизир чум падеж лера? А) 11 Б) 7
8. Дарган мезлизир чум склонение лера? А) 2 Б) 3
Учитель: ХIушани ахтардирая хIушала тестани.Кьиматуни кадатирая. Слайд №28.
Учитель : ИшбархIи дарсличиб лебилра ункъли бузи. Лебтасалра нуни шула кьиматуни кадалтулра. «Дарган мез дални-гьарил дарганна чебла саби». Слайд№31. АхIерти дурхIни, хIушанира хъуммартидая дарган мез. ГъайдикIеная нешла мезли. Илди хIедални вегIла игъбарагардеш саби.
Учитель: Молодцы! Хъули хIянчи лерилра делчIунти тикрардарес. ГIяхIли калена! Слайд №32.
ОТКРЫТЫЙ УРОК ПО ДАРГИНСКОМУ ЯЗЫКУ «ИМЯ СУЩЕСТВИТЕЛЬНОЕ» 6 класс
Описание презентации по отдельным слайдам:
ОТКРЫТЫЙ УРОК ПО ДАРГИНСКОМУ ЯЗЫКУ ТЕМА: «ИМЯ СУЩЕСТВИТЕЛЬНОЕ» 6 класс
дила гIяхIли. Салам хIушаб
Пикридухъеная ва багьирая.
ХьанцIа саби цулбар саби, Майдунти умцIу, хIяйван- къачIа дурцу
БахъхIи башар- бумсрахIебумсар
Мартла х1ябал. Классла хIянчи Дарсла тема: Существительное
ДурхIни гьанна нушани делчIунти тикрардирехIе.
Дарган мезлизир чум кIирка хIярп лера?
Дарган мезлизир лер 13 к1ирка хярп
Существительное или селис бик1уси?
Сегъунти суалтас жаваб луга существительноели?
Чумал жинслизир дузути существительноеби?
Мурул жинс- лебилра мурул адамтала хасти уми, отчествоби. Чузиб мурул жинсла г1яламат В лебти яра ил агарти хасти т1инт1ти существительноеби. Хьунул жинс- хьунул адамттала хасти уми, фамилияби ва отчесвоби, хьунул жинсла г1яламат Р лебти дугьби яра ил агарти хасти т1инт1ти существительноеби Урга жинс- мурул, хьунул жинсла ах1енти существительноеби
Луг1и Цалихъ Дахълихъ
чумдех1 падеж лера существительноела?
Дарган мезлизир существительноела лер 11 падеж. Г1ядатла ва мер падежуни
Чумдех1 падеж лера существительноела? Дарган мезлизир лер 11 падеж Г1ядатла падежуни Мер падежуни Уйхъу падеж чи? се? Гъамдешла падеж чичил? селичил? Актив падеж чини? сели? Бях1чибизла падеж чичибях1? селичибях1 Хас падеж чила? села? Паргъатдешла падеж чинаб селичиб? Лугу падеж чис? селис? Дек1арбикла падеж чичибад? селичибад? Барх падеж чичил? селичил? Гьалабихь падеж чичила? селичила? Сабаб падеж чичибли? селичибли?
Существительноеби дирар Хасти т1инт1ти
Гьанна х1ушани иш х1янчи барая ва к1унтрала мерличи урдатурти х1урпри кадалтули чербелк1еная Кь..ц1, р..хъна, н..ш, къ..ян, кь..р, д..рх1я, хь..нул, д..деш, г1..нц1, гидг..ри, г1..рг1. уз..кьар, н..къ, п..лтар, улкь..й. Сегъунти х1урпри кадатурра агара ишди дугьбазир? Ишди существительноеби к1ел кьанилизи делк1еная чи? ва се? ибти суалтас жаваб лугули
Х1янчи№ 2. Г1ергъити существительноеби х1ябал кьанилизи делк1еная цаибиллизи- мурул жинсла, к1иибиллизи-хьунул жинсла, х1ябъибиллизи-урга жинсла ва ца-ца предложение тикрарбарая Х1ева, жуз, Аминат, неш, узи, Мурад, дудеш, хала дудеш, дурх1я, рурси, Мях1яммад, зизи, тап, хъали, кьял, рузикьар, хала неш, убайнеш, ч1ич1ала, буреба, адавзи.
Ишди дугьби дахълихълизир делк1еная Някъ… Вава… Жуз… Кьалам… Рурси… Хабар… Хъали… Кьяш… Маза… Х1ева… Унц…
Текст шурбалтех1е урус мезличи. Чат1ни. Мартла ахирлизиб яни таманбирулри, ванабирулри. Вац1а к1арили бак1или саб. Нушачи чат1ни чардухъи сар жагати макьамтачи. Илдала т1ама чинабалра бикьули сабри. Чат1ани чус сагати пукьни дирулри ва дуркьаби далиулри. Духъяндиуб х1ебла къугъати бурх1ни х1якни игьубли дуракабухъун х1язлибик1ес дурх1ни.
Хъули хIянчи: пикридарая ва делкIеная предложениеби существительноеби луг1и хIясибли дарсдикIахъули. Кьиматуни кадалтни Дарсла итог каэс
Номер материала: ДБ-548404
Не нашли то что искали?
Вам будут интересны эти курсы:
Оставьте свой комментарий
Подарочные сертификаты
Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.
Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.
Видео
Гlялимла насихlят. На Даргинском языке НаставленияСкачать
нашид на даргинском языке Яхья Нашидуль ИсламСкачать