Упражнения лондон английский язык + видео обзор

Текст по теме «London» с иллюстрациями и заданиями

Текс ознакамительного характера.Некоторые задания требуют поиска информации в других источниках

Просмотр содержимого документа
«Текст по теме «London» с иллюстрациями и заданиями»

London. Упражнения лондон английский язык

London, is the capital of Great Britain. It’s a very big city. London is situated on the river Thames. The Thames is the deepest river in Britain. There are 27 bridges over the Thames. Tower Bridge Упражнения лондон английский языкis one of the oldest and most beautiful bridges in London. It is more than 100 years. About 9 ml people live in London.

London is one of the most beautiful cities in the world. It is also a very old city. London is 2000 years old. London consists of 3 main parts: the City, the West End and the East End. Упражнения лондон английский языкThe City is the Heart of London, it’s business centre. There are many banks and offices there. The West End is the richest part of London. The main interesting places are situated there. And the East End is a working part of London.

The political centre is Westminster. Westminster Abbey is there. Упражнения лондон английский языкIt is the traditional place of coronation for English monarchs. Many people are buried in the church.

There are many sights in London. Trafalgar Square Упражнения лондон английский языкis the most popular place for people to meet. In the middle of the square there is Nelson’s Column, which is 51 m. high.

The Queen of England Упражнения лондон английский языкlives in Buckingham palace. Упражнения лондон английский языкIt is the most famous place in London.There are 600 rooms in it. It has an indoor swimming pool and a cinema.

One of the greatest English churches, St. Paul’s Cathedral Упражнения лондон английский язык, is not far from the Tower of London. Упражнения лондон английский языкThe famous English architect Sir Christopher Wren built it in the 17 th century after the Great Fire. It is a beautiful building with many columns and towers. It is a royal church.

The most interesting museum is the Tower of London. The Tower of London was a fortress, a palace, a prison and the King’s Zoo. Now it’s a museum. There are always black ravens in the Tower of London. Упражнения лондон английский языкPeople believe that London will be rich while the ravens live there.

Ex. 1 Answer the questions:

1.What is the capital of Great Britain?

2.How many bridges are over the Thames?

3.How many people live in London?

4.What parts does London consist of?

5.What is the richest part of London?

6.What sights do you know in London?

Ex. 2 Match the words:

The British London

The National Museum

St. Paul’s Parliament

Ex. 3 Choose the right answer

Источник

Упражнения по теме «Достопримечательности Лондона» к УМК М.З.Биболетовой 5 класс Unit 4.

1. Напишите названия пронумерованных достопримечательностей Лондона.

Упражнения лондон английский языкУпражнения лондон английский языкУпражнения лондон английский языкУпражнения лондон английский язык

1_____________ 2 ___________ 3 _________ 4______________

Упражнения лондон английский языкУпражнения лондон английский языкУпражнения лондон английский языкУпражнения лондон английский язык

5 ___________ 6 ____________ 7 ___________ 8 ___________

2. True ( верно ) or False ( неверно )?

Trafalgar Square is in London.

London is not the capital of the UK.

Moscow is different from London.

London is very young.

There are a lot of places to visit in London.

There are no Art galleries and museums in the capital of the UK.

London is not a beautiful city.

3. Выберите верный вариант перевода:

4. Выберите верный ответ:

1. Big Ben is…. a) church b) bell c) park

3. It is a church ( церковь ). a) The London Eye b) the Tower c) Westminster Abbey

5. The London home of the Royal family.

a) the Tower b) the Houses of Parliament c)Buckingham palace

5. The coronation of all British Kings and Queens takes place here.

a) the Tower b) Buckingham Palace c) Westminster Abbey

6. Who lives in the Tower? a) the ravens b) the animals c) the mice

Упражнения лондон английский язык

Упражнения лондон английский язык

Упражнения лондон английский язык

Упражнения лондон английский язык

Номер материала: ДБ-007872

Не нашли то что искали?

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Источник

«Добро пожаловать в Лондон»

Учебник: « Rainbow English 6 » 5-6 классы, авторы:

Цель урока-игры : организовать деятельность обучающихся для закрепления изученного материала по теме «Лондон».

-образовательные: тренировка умений и навыков аудирования, монологической речи; совершенствование лексических навыков; способствование росту мотивации обучающихся в обучении английскому языку; способствование развитию умения создания презентаций по теме «Лондон»;

-развивающие : развитие зрительной памяти, мышления;

-воспитательные : формирование умения сотрудничать в группе и команде, воспитание ответственности за будущий результат; уважительное отношение к реалиям страны изучаемого языка.

Оборудование : карточки со словами, интерактивная доска, компьютер, проекто

Структура и ход урока.

1.Организационный момент (задача организационного момента: подготовить обучающихся к активному участию в уроке, ввести их в атмосферу иностранного языка)

-Good morning, my dear friends! I’m glad to see you. (We are glad to see you too). (Учитель приветствует детей, сообщает обучающимся цель урока. Обучающиеся делятся на две команды по 6 человек).

— Today we’ll take part in the game “Welcome to London!” We have two teams. I hope you know how to play this game. You will have different stations and different tasks. If the members of the team do the task better they will have a counter ( жетон ). At the end of the game the teams will count their counters and we’ll find out who is the winner. (Учитель привлекает внимание детей к станциям и напоминает правила игры. Команда, выполнившая задание лучше и быстрее, получает жетон. Выигрывает команда, которая получила больше жетонов).

I. Station A. “Questions” Please, give the full of answer. ( активизация лингвострановедческой лексики )

I want you to answer my questions on the topic “London”.

1. London is the capital of GB and the UK. What countries do these letters indicate? (Great Britain and the United Kingdom)

2. What is the biggest city in GB? (London)

3. How many people live in London? (more than 7 million)

4. What is the oldest part of London? (the City)

5. What language do people in Britain speak? (English)

6. What river does London stand on? (the Thames)

7. How many bridges are there over the Thames in London? (27 bridges)

8. Where is London located in? (in England)

9. What is Big Ben? (a clock)

10. What is Madam Tussaud’s Museum famous for? (waxfigures)

11. What is the name of the biggest clock in GB? (Big Ben)

12. How is the square where Nelson’s column located called? (Trafalgar Square)

ответы : town, square, museum, stadium, monument, building, palace, tourist

(на картинах изображены Биг Бен, Трафалгарская площадь, Вестминстское Аббатство, Тауэр, (обучающиеся должны описать эти знаменитые места Лондона, используя слова из станции B ).

IV). II).Station C. “ Having rest and Poems”. ( время релаксации 🙂

I see you are tired. Let’s have a rest. Recite as many poems as you can. (выходят из каждой команды по три человека, рассказывают стишки, обучающиеся повторяют за ними, имитируя действия, о которых говорится в стихах)

V). Station D “Find out odd words”. (Найди лишние слова)( цель: формирование и развитие контекстуальной догадки).

Big Ben, the Thames, the Tower of London, Red Square, St.Paul’s Cathedral, Lenin’s Mausoleum, Tower Bridge, the Bolshoy Theatre, Oxford Street, Piccadilly, the Tretyakov Gallery, the Houses of Parliament, a monument to Pushkin, Buckingham Palace, the Kremlin, the British Museum.

VI). Station “Presentation”. It’s time to see your presentations. ( The presentations are dedicated to London ) (просмотр презентаций по теме «Лондон»)(цель: умение составлять презентации)

VII).Station E “A word chain” ( Цепочка слов ). ( цель : развитие логического мышления ) Your task is to match the English words with their Russian equivalents. (Каждая команда получает набор карточек для игры. На каждой карточке написаны два слова: одно слово на русском языке, другое слово на английском языке. Задание для обучающихся: расположить карточки таким образом, чтобы получилась цепочка слов. После выполнения команды зачитывают слова)

Church /посещать, park / дом, to walk /вести, to visit /театр, street /парк, house /улица, cinema /башня, to lead /мост, tower /церковь, bridge /кинотеатр, theatre | ходить пешком

VIII).Station F “Listning stories”. Listen to some stories about the places of interest of the capital of Great Britain. (Каждая команда заслушивает рассказы другой команды и называет достопримечательности Лондона. Каждая команда зачитывает по три рассказа). (цель: развитие внимания, умение слушать собеседника)

1).It is one of the most famous museums in London. It’s the famous waxworks museum. At this museum there is a special place for the Queen’s family. You can see the Queen, her husband, their children and other members of the Royal family. (Madame Tussaud’s Museum).

2).It is a wonderful building. It was a fortress, a palace, a prison and King’s Zoo. Now it is a museum. (the Tower of London)

3).It is one of the most famous churches in London. King Edward built this church in 1065. The coronation of all British kings and Queens took place there. (Westminster Abbey).

4).They are nice and big buildings with towers. The country’s leaders and the members of the British Parliament work in these buildings. The large clock in one of the towers is Big ben. (the Houses of Parliament)

5).Londoners love their parks and are proud of them. This park is famous for its outdoor entertainments and its Speaker’s Corner. (Hyde Park)

6).It is a famous bell and clock. Londoners hear it every hour. It is located on one of the towers of the Houses of Parliament. ( Big Ben ).

8)Station G Beautiful land. Dialogue 1. И Модуль предназначен для формирования навыков аудирования, чтения и говорения по теме Beautiful land

IX).Station G “Making up words” (Make up words on the topic “London”. The words will begin from these letters)

T (theatre, the Tower, town, traditions)

H (houses, halls, holidays…)

S (stadiums, shops, streets…)

Make up sentences with these words. Try to use as many words as you can. (There are beautiful museums, theatres, shops in London. There are many exotic animals in London Zoo. London is famous for its Houses of Parliament. In London’s museums we can see different exhibitions…)

X).Station H “Presentations” It’s time to see your presentations, dedicated to our topic «London». (презентации на диске)

(Обучающиеся подсчитывают жетоны и поздравляют победителей. Активным участникам игры выставляются отличные оценки «5», менее активным «4», не очень активным «3».)

Источник

урок-игра по теме Лондон.
методическая разработка по английскому языку (5 класс) по теме

Упражнения лондон английский язык

Разработка обобщающего урока по теме»Лондон» для учащихся 5 класса.

Скачать:

Предварительный просмотр:

Урок-игра по теме «Лондон»

Цели: 1) систематизировать и обобщить знания, умения и навыки по изученному лексико-грамматическому материалу; 2) развитие навыков коммуникативной деятельности; 3) развитие мышления, памяти, внимания; стимулирование самостоятельности учащихся, а также активности, старательности, любознательности, обучению контактировать с товарищами и учителем; 4) воспитание ценностного отношения к культуре страны изучаемого языка.

Задачи: Обобщить пройденный материал по теме, развивать лексические, грамматические навыки, навыки монологической речи и чтения.

Teacher: Good morning, children! I am glad to see you again. Take your seats, please. The theme of our lesson is: “ London.” I think you are ready to start our lesson. Today we’ll have a game competition among you. You were divided into 2 team. We shall see what team will be the cleverest and the wisest. But before the beginning of our competition you must choose names for your teams and train our tongues.

2. Фонетическая зарядка

T. : Remember the poem:

Pussy cat, pussy cat

Where have you been?

I have been to London

To look at the Queen

Pussy cat, pussy cat

What did you there?

I frightened a mouse

1. What places of interest do you know?
2. Would you like to visit London? Why?

3. There is a statement “When a man is tired of London, he is tired of life». How do you understand it? Do you agree with it? Would you like to live in London?

4. Задания для команд.

1) First of all I shall give you a letter “L“, and your task is to make up as many words with this letter as you can. Pay attention on the topic of our lesson, please.

2) The following task for you is to choose the right answer

1. London is the capital of

2. St. Paul ‘s Cathedral is

a. Westminster Abbey

b. The Bloody Tower

c. Trafalgar Square

b. Buckingham Palace

c. The Houses of Parliament

5. The queen lives in

6. London is situated on the river

7. The Tower of London now is

8. The Heart of London is

9. St. Paul’s Cathedral was built in the 17th century by

3) The next task for you is to complete the sentences.

Now we find out how you know the names of places of interest of London

Open the brackets using Present Simple or Present Continuous.

1. I ( to do) my homework after school. Then I go for a walk.

2. I ( to do) my homework now.

3. Look! He (to play) football in the yard.

4. Nick (to play) tennis every evening.

6. Be quiet! The baby (to sleep).

7. Задания для капитанов команд.

1) Name as many words associating with London as you can.

2) Use these words to make up the sentences capital, tower, monument, bell.

8. Дополнительные задания для команд (резерв)

Make up the sentences with these words:

1.The heart of London is the City.

2.London is the capital of Scotland.

3.The National Gallery of London is well – known all over the world.

4.Many people live in the City.

9. Итоги урока, оценки.

Обращение к презентации начинается с заданий для команд, затем проводится физкультминутка, и вновь продолжается работа с использованием проектора.

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Предлагаю разработку урока, но можно использовать и как внеклассное мероприятие в рамках недели естественных наук в школе. Данная разработка способствует развитию интереса учащихся к предмету, вырабат.

Урок разработан на основе учебника Пономаревой И.Н., Корниловой О.А. По ходу урока ребята побывают на осровах » Понятий», окунутся в реку » Микро-макроэволюции», посетят залив «Самос.

Цели и задачи игры: закрепление, повторение и углубление исторических знаний; развитие навыков творческо-поисковой, индивидуальной и групповой работы. Правила игры: • Участники игры разделены на две.

Обобщение по пройденным темам в виде урока игры «Кто хочеть стать отличником?».

При обобщении темы «Строение и функции клеток. Метаболизм» можно немножко разгрузить учащихся проведением урока в игровой форме. Учащимся очень нравится такой урок, они чувствуют себя наст.

Тип урока: контрольный. Форма урока: дидактическая игра. Цели урока:1. Систематизировать теоретические знания и оценить практические умения по теме, полученные на пре.

Данная презентация содержит материал для повторения в игровой форме изученного по теме «Части речи» в 5- 6 классах.

Источник

Текст для чтения с заданиями по английскому языку по теме «Welcome to London»(7-9 класс)

London has a population of nearly seven million. It’s a big city. But travelling around it is easy. You can take a waterbus on the river. You can go in one of London’s famous red buses or black taxis. Or you can go on the Underground. Londoners call this ‘the Tube‘. It started in 1863, and it was the world’s first underground railway. Over twenty million tourists come here every year — eleven million from abroad and the rest are tourists from other parts of Britain.

There is so much for people to see in London: palaces, churches, cathedrals, the Tower, Trafalgar Square, and lots of museums and art galleries. And, of course, Madame Tussaud’s. Madame Tussaud brought her exhibition of wax models to London in 1802 and now over two and a half million people visit it every year.

But London is also a great place for shopping. This is Harrods, probably the most famous store in Britain. In 1834 Charles Henry Harrod started a small business as a grocer in the East End of London. Today the Harrods store has three hundred departments on seven floors and over three thousand staff. About thirty-five thousand people shop here every day.

Another popular place for shopping is Covent Garden. It’s also a centre of London street life. You can find street musicians, or buskers, here and street entertainers. You can also find some good street fashion. There are always interesting fashions in London. In the 1960s there was the mini skirt. Later there were punks and mohicans. And today in London there is this and this and even this.

So what do people like about London? I’m going to ask a few people. Could you tell me what you like most about London? The shops, I love shopping. I like the variety of London. I like Madame Tussaud’s, the shoes and the foods. The clubs and the buskers. Well, London’s got a lot of really nice buildings. The museums, especially the British Museum. I like the culture, and l like watching the people. I like all of London.

2. Make the sentences in right order.

In 1834 Charles Henry Harrod started a small business as a grocer in the East End of London.

London is on the River Thames.

It started in 1863, and it was the world’s first underground railway.

London has over one hundred and thirty cinemas and more than sixty theatres.

So you see, there’s lots to do in London.

In the 1960s there was the mini skirt.

Today the Harrods store has three hundred departments on seven floors and over three thousand staff.

In about forty-three AD the Romans built the first bridge over the river and that was the beginning of the City of London.

I like the culture, and l like watching the people.

3. Anwer the questions.

1. What river flows in London?

2. How many bridges are in London?

3. What is the population of London?

4. How you can get to any place in London?

6. Who and when create the exhibition of wax models?

7. What are the most popular places for shopping in London?

8.How many stuff has the Harrods store in our days?

9. Whom you can find in the centre of London?

10. Where you can go at night when the museums and shops are closed?

12. What parks are there in London?

13. What place would you like to visit in London?

14. How you understand the words of writer Dr Johnson «When a man is tired of London, he is tired of life.”?

4. Fill the gaps from the text with words and prepositions.

1. In this programme we’re going to take a look at London.

2. London is on the River Thames.

3. Could you tell me what you like most about London?

4. It’s a world record.

5. You can always have a good time.

6. Another popular place for shopping is Covent Garden.

7. About thirty-five thousand people shop here every day.

8. I like all of London.

9. The first performance of this play, ‘The Mousetrap’ by Agatha Christie, was in I952.

10. Well, I’m not tired of London.

5. Mark the sentences true or false.

1. There are three famous parks in London.

2. The population of London is eight million people.

3. The museums and shops always work at night.

5. London has lots of museums and art galleries.

6. Madame Tussaud create the exhibition of wax models.

7. You can relax and have a rest in local parks.

Источник

Видео

Поделиться или сохранить к себе:
Технологии | AltArena.ru
Добавить комментарий

Нажимая на кнопку "Отправить комментарий", я даю согласие на обработку персональных данных, принимаю Политику конфиденциальности и условия Пользовательского соглашения.